Články

Články týkající se hudební teorie, hudebních nástrojů a hry na ně
Statistika: 240 článků |  17 autorů
SmrckaEffects : Overdrive Station III TB

SmrckaEffects : Overdrive Station III TB

27.2.2008 - Kategorie: Efekty
Došlá nám uživatelská recenze na "Smrčkův overdrive" ....
Nejdříve, popis vnější. Celý "stroječek" je z leštěného, pevného nerez plechu s vintage čudlíky, třemi nožními přepínači a vypadá fakt velmi dobře. Foot Switche jsou posazeny tak akorát od sebe. To znamená, že je lze přepínat každý zvlášť, nebo dva najednou (třeba Jump a Hi-Gain).
Krabka má 5 čudlíků. První je knob JUMP. Ten má za úkol skokově zvýšit hlasitost (dobré na sólo). Druhý v pořadí je LEVEL. Ten netřeba popisovat. Další v řadí je TREBLE. Ten posadí zvuk více do výšek nebo do basů. Předposlední točítko je HiGain. Jak název napovídá, má za úkol drive kanálu stejného názvu. Poslední je čudl CRUNCH. Tím se, stejně jako předchozím, nastavuje drive. Tentokrát, jak je z názvu CRUNCH patrno, jemnějšího ražení.
Dále krabice obsahuje páčkový přepínač, jímž se přepíná charakter zvuku VINTAGE - víc středový a MODERN - bass & treblee (popis si můžete přečíst na stránkách výrobce - viz odkaz níže). Ještě musím poznamenat, že je to napájeno 18V AC adaptérem (v tom bych viděl i část úlohy na dynamičnosti). Jako bombónek to má True Bypass.

Tak, a teď to nejdůležitější. Jak to vlastně zní. Protože je popis zvuku velmi osobní a nepřenositelná informace, tak to prosím berte jako názor jednotlivce, který nikomu nic nevnucuje a chce se jen podělit o své pocity a zkušenosti.


První, co mě chytlo na tomto zkreslovadle byla neuvěřitelná dynamika! Ale k tomu se dostanu.
Zvuk Crunch je takovej, jakej bych čekal. Klasickej, spíše vintage. Proti lampovýmu zkreslení z mého LANEYe VC-30 je víc ostrý, modernější. Když jsem dal gain na cca jednu třetinu a začal brnkat, tak byl zvuk skoro čistej, ale když jsem se do toho opřel, tak to krásně zkreslovalo. Super. To jsem fakt ještě z žádný krabičky nedostal! S přidáváním gainu zkreslení vzrůstá a ten rozdíl se zmenšuje. Ale furt to je dynamický dostatečně. Zkusil jsem i při malém gainu nakopávat lampové zkreslení a nebyl to žádný problém. Bylo to jen takový víc řezavější.
Hi-Gain je zvuk podobný (zřejmě je tvořen ze stejnýho čipu) ale je víc tlustej, chlupatej. Ale stále spíš Vintage. Čili žádná pila. Když se nastaví oba ovladače Gainu na stejnou hodnotu (třeba na 3 hodiny), tak je poznat stejný základ zvuku, ale jiný charakter. Ta chlupatost u Hi-gainu je prostě větší a myslím,že i má větší komprimaci (dobrý na sóla).
Páčkovým přepínačem lze ještě jemně natavit zvuk více do středů či do krajních poloh. Knobem Jump a nášlapným čudlem stejného názvu jde ještě skokově zvýšit (třeba při sóle) hlasitost právě hraného kanálu. Má ale dost velký rozsah, takže se s ním musí opatrně.

Já jsem zkoušel na kytaru Epi LP standard (ještě poctivá, drahá Korea) se snímači R.M. picups Alnico Neck & Bridge s celolampovým kombem LANEY VC-30 pracujícím v A třídě. Mě osobně se nejvíc líbila kombinace přepínače na vintage, Crunch na cca 1/3 a Hi-gain na 3/4. Ten chrunh mě "nutil" hrát prstama (klasiku už jsem dlouho nehrál, ale něco tam zůstalo ;-)). Zkusil jsem i Plíhala a ono to hrálo skoro čistě, ale když jsem do toho hrábl, tak z toho vyběhla hromada čertů. Fakt síla!! A při přepnutí na Hi-gain je při tomto nastavení rozdíl více než dramatický. A ještě ten skvělý JUMP. Je to vlastně takový dvoukanálový zkreslovač.

Resumé: Chci ho!!! Ale bohužel nejdřív musím vyřešit pila sound (chtěl bych moderní Hi-gain amerického typu). Hned pak jdu ale do tohoto zkreslovače.

Plusy :

  • fortelná konstrukce
  • True Bypass
  • dynamika
  • dvoukanálová filosofie
  • Jump
  • zvuk

Mínusy :

  • knob Jump s velkým rozsahem
  • než treble, spíše klasické bas,mid,treb (ale zase ta velikost, že)
  • že ho nemám!
Lachim
Diskuse k článku